Insulina: de la rezistenta la sensibilitate

Acum sase luni ma aflam internata in spital transferata de la urgente cu diagnosticul de cetoacidoza si cum scrie pe biletul de iesire: “sindrom anxios-depresiv”, la care mi s-a recomandat consulut de psihiatrie. Din fericire doctorul si-a dat seama ca pompa de insulina era defecta si pana am primit o pompa noua  am stat pe injectii. Cu toate astea glicemia imi scadea foarte greu, din cauza hemoglobinei glicozilate imense si cetoacidozei probabil ( 1 UI insulina  scadea glicemia cu ~ 40 mg/dl). Pentru insulina bazala aveam 28 unitati Lantus (cea mai mare din istoria mea cu diabet🙂 ), iar pentru bolusul de corectie trebuia sa-mi fac 3 unitati Humalog la 10 carbohidrati. Mult, mult, sau cel putin asa mi se pare mie… acum.

Dupa externare m-am tinut de tratament, dar nu m-am dus la psihiatru. Pur si simplu am asteptat  sa-mi revin cu glicemiile, ca mai apoi sa fiu OK si din punct de vedere emotional. Glicemiile mari imi dau o stare de nervozitate/anxietate. Sunt usor iritabila, de parca m-ar enerva orice la o hiperglicemie. Acestea fiind spuse, dupa ce mi-am mai revenit cat de cat, am hotarat sa fac o schimbare.

Cu o alimentatie sanatoasa am reusit treptat sa am glicemii din ce in ce mai bune, iar sesibilitatea mea la insulina a crescut: acum o unitate de insulina imi scade glicemia cu ~ 100 mg/dl. Ma simt de parca as fi in “luna de miere” – perioada de remisie de dupa diagnosticare. Sunt foarte curioasa ce valoare are hemoglobina glicozilata in acest moment, dar imi mai trebuie putin curaj sa ma duc la analize🙂

P. S.: Nu spun ca aceasta e singura solutie. In cazul meu a mers si ma simt foarte bine, dar rezultatul conteaza la urma urmei, indiferent prin ce metoda.

2 Responses to “Insulina: de la rezistenta la sensibilitate”


  1. 1 Hapi May 22, 2012 at 4:46 pm

    Ruxandra ai avut vreo perioada in care ai controlat glicemia doar cu regim si medicamente ?

    • 2 ruxxandrra May 23, 2012 at 5:18 am

      Hapi, nu, la mine nu a fost cazul. M-a diagnosticat cu diabet insulino-dependent la 18 ani. La varste mai fragede e mai frecvent diabetul de tip1.
      Desi, datorita dietei, mi-am scazut necesarul de insulina tot fac insulina pentru ca la diabetul de tip 1 pancreasul nu secreta deloc. Chiar daca nu as manca nimic.. tot as avea nevoie de insulina pentru a-mi mentine glicemia.

      Pastilele folosite in diabetul de tip 2 stimuleaza pancreasul pentru ca in acest caz tot mai exista o rezerva de insulina.


Leave a Reply

