Schimbarea cateterului

Cum in ultimul timp am inceput sa fiu foarte atenta la evolutia glicemiilor vreau sa fac o precizare destul de importanta: daca aveti pompa de insulina, cateterul trebuie schimbat la 3 zile, MAXIM 4 pentru ca daca il veti purta mai mult de atat rata bazala si bolusurile de insulina pentru masa nu vor mai ajunge integral in corp. Se pare ca organismul dupa 3 zile vede cateterul ca pe un intrus si va incerca sa-l elimine acoperind usor micul canal prin care ar trebui sa curga insulina. Insulina tot ajunge, dar nu cata trebuie!

Am scris aici acum ceva timp ca eu tin cateterul o saptamana. Asa era pe atunci, dar controlul meu asupra diabetului era slabut, ca si interesul meu de altfel. L-am tinut si mai mult de atat si am ajuns la chirurgie cu o infectie urata. NU doresc asta la nimeni!

Ca o concluzie, am schimbat postul original despre pompa de insulina: Te înţepi o dată la 3 zile. Aşa spun ei cel puţin. Eu îmi schimb cateterul dupa o săptămână şi nu am păţin niciodată nimic. Am observat o crestere a glicemiilor dupa patru zile de la schimbarea cateterului, deci un cateter nu ar trebui tinut mai mult de atat.

 

0 Responses to “Schimbarea cateterului”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

