4 motive pentru care am ales sa renunt la pompa de insulina

Hotararea mea sta in picioare: renunt la pompa in favoarea senzorului. Totusi nu vreau sa duc pe nimeni in eroare: pompa de insulina inca mi se pare un tratament foarte bun. Mereu am laudat-o pentru ca mi-a facut viata cu diabet mult mai usoara si inca nu inteleg de ce e atat de greu de obtinut de la stat chiar si in cazul celor sub 18 ani, cand in alte tari ai posibilitatea sa ai sub asigurare si pompa si senzor daca ai un doctor bun.

Ma rog, ca sa trec la subiect.. poate va intrebati de ce nu pastrez pompa de insulina odata cu senzorul?

  1. Pentru ca nu vreau sa arat ca un robotel! Nu ma vad cu doua dispozitive pe mine. Nu-i de ras, deja am probleme cu pompa la vestimentatie uneori. Ma descurc, dar in magazine mereu sunt pusa in fata situatiei de a renunta la o rochie/pantaloni fara buzunare etc. Unerori e frustrant, iar primavara-vara nu ma ajuta deloc. Nu e vorba de rusine aici, ca daca as purta-o la vedere ar intreba lumea ce este si ar afla mai usor ca am diabet. Chiar cand am avut posibilitatea am tinut-o agatata de curea, dar nu recomand sa faceti asta cand va aflati in aglomeratii. Nu e ea foarte atragatoare, dar poate fi confundata cu un telefon si va puteti trezi fara.  Presupun ca senzorul va fi mai usor de purtat pentru ca transmitatorul se conecteaza cu dispozitivul care va afisa glicemiile wireless.
  2. Pentru ca mi-am schimbat total alimentatia si nu mai consum foarte multi carbohidrati, iar in majoritatea zilelor am doar doua mese pe zi.
  3. Pentru ca atunci cand fac miscare nici nu-mi trebuie insulina la masa. Asta se datoreaza punctului 2 – in general merg doar pe legume ( si alea negatite -deci orezul/cartofii/porumbul/ legumele care contin mai multi carbohidrati ies din ecuatie ), fructele le pastrez pentru hipoglicemii avand in vedere ca nu ma dau in vant dupa ele. Imi plac foarte mult fructele de padure, dar nici alea nu contin hidrati multi.
  4. Pentru ca m-am impacat cu boala. Gata, fara depresii dupa comentarii rautacioase dupa ce ma vede cineva cu sangele pe deget sau cu penul de insulina in mana! Cand nu am posibilitatea sa fiu mai discreta, asta este! Daca nu suporta cineva sa vada ace/sange e problema lor. Nu voi avea eu glicemia mare din cauza asta. Am avut probleme in trecut  si ma evitau multi. Chiar am fost intrebata daca diabetul se ia🙂

Acestea fii spuse, abia astept sa am senzorul.

2 Responses to “4 motive pentru care am ales sa renunt la pompa de insulina”


  1. 1 Hapi May 9, 2012 at 6:19 pm

    Nu stiu nimic despre senzor, poate ai scris si n-am citit eu, o sa rasfoiesc imediat. Ar fi grozav ca un simplu plasturel sa te ajute sa-ti cunosti glicemia
    Cat despre intrebari…..asa sunt oamenii Ruxandra – unii au mai putina scoala si nu prea stiu pe ce lume se afla sau ce e diabetul.
    Mama mea se lupta cu boala asta si stiu cat de greu e dar noi- familia si prietenii ei de asemenea – ne-am adaptat. O sustinem cat putem
    Iar tu faci un lucru grozav cu blogul asta – povestesti pe larg stari sau intamplari in care sunt sigura ca se regasesc multi

    • 2 ruxxandrra May 10, 2012 at 11:30 am

      Nu prea am scirs de senzor pe blog, dar de indata ce-l voi avea voi pune toate informatiile si aici.
      Hapi, eu n-am sa-i judec niciodata pe acesti oameni care pur si simplu nu stiu ce este diabetul pentru ca inainte de diagnosticare nici eu nu stiam mare lucru. La noi in tara e putina informatie chiar si in spitale, adica am cunoscut paciente cu diabet de tip 2 fara prea multe cunostinte si nu cred ca era vina lor…
      Eu sunt mai tanara, am tot internetul la dispozitie si mereu caut informatii si solutii, dar nu toata lumea are posibilitatea din pacate.


Leave a Reply

