La cumparaturi cu diabet

Uneori poate fi o adevarata provocare sa mergi la cumparaturi cand ai diabet, cel putin asa era pentru mine la inceputul relatiei mele cu boala. Trebuie sa ai multa rabdare ( la mine e inexistenta) si multa atentie sa citesti etichetele minuscule la aproape toate produsele.

Inainte nu prea bagam in seama etichetele, iar din cauza asta am avut glicemii mari si nu stiam de ce. Sunt unele produse pe care scrie mare LIGHT si iti ridica glicemia pana la cer. De ce? Simplu, n-au zahar, dar au sirop de glucoza! Sau sunt unele tot LIGHT, dar se refera la grasimi si nu la zahar. Problema este ca mai sunt produse pe care nu scrie cantitatea de carbohidrati/glucide. Aici intervine tabelul bincunoscut de toti cu sangele putin mai dulce.

Un diabetolog mi-a spus sa am grija cu chipsurile, sau produsele de genul, care au foarte multe E-uri, la care trebuie sa-mi fac putin mai multa insulina  fata de cantitatea de pe eticheta pentru ca E-urile cresc si ele putin glicemia.

Acum stiu cantitatea de carbohidrati la toate si nu mai e nevoie sa citesc chiar toate etichetele, dar cand apare ceva nou stau si citesc tot, desi se uita lumea ciudat la mine.

Cand ies la un restaurant sa mananc e mai greu pentru ca desi pe meniu e scris gramajul niciodata nu corespunde. Ori e mai mult, ori mai putin. Iar cand ii spui chelenrului sa-ti cantareasca si sa-ti spuna exact, se uita urat la tine si iti spune ceva de genu:  “Nu va furam, domnisoara, stati fara grija”, cu ochii dati peste cap. Bineinteles ca m-am enervat si i-am spus care e de fapt problema mea. Am patit odata sa cer o citronada fara zahar si sa primesc una CU. Mda..

3 Responses to “La cumparaturi cu diabet”


  1. 1 zuza March 7, 2011 at 7:11 pm

    sau ceri limonada fara zahar, dar iti pune in ea miere.
    -Pai cum puteti sa beti asa neindulcita?
    -Cu paiul!!!!!!

    In unele meniuri, nu scrie gramajul, ci doar continutul. Daca intrebi cate grame are, e ca si cand i-ai lovi in cap cu toporul.
    -Nu stiu!
    -Nu puteti afla?
    -Nu cred….😐

    • 2 ruxxandrra March 11, 2011 at 4:58 am

      Si eu am fost intrebata de miere. In situatiile astea ma confunda cu o pitipoanca veritabila probabil care e mereu la dieta :)) Bine ca nu ma imbrac la fel ca una :))
      Eu am intrebat cati ml sunt intr-o cafea la Starbucks ca de obicei imi iau cea mai mare varianta :)) S-a uitat ala ciudat la mine, a cantarit si mi-a spus ca are 600ml, apoi a fost curios baiatu de ce. I-am spus ca am diabet si mi-a spus ca poate sa-mi puna lapte degresat =))

  2. 3 zuza March 11, 2011 at 6:39 pm

    muahahah =)))
    asta e prima chestie cand intrebi de greutate sau de continut: ca tii cura de slabire.
    oamenii sunt superficiali,asta e treaba.


Leave a Reply

