Am diabet. E grav?

Diabetul este o boală gravă?

Majoritatea ar spune DA. Diabetul netratat implică glicemii mari, care cu timpul contribuie la apariția unor complicații ( nefropatia – îmbolnăvirea rinichilor, retinopatia – care poate duce la orbire, infarctul etc – mai multe despre complicații într-un post viitor ), dar dacă te îngrijești?

Ei, dacă te îngrijești poți trăi bine merci până la adânci bătrâneți. Dacă vei fi sau nu fericit, asta depinde doar de tine🙂 . Deci putem spune că diabetul POATE fi o boală gravă. Trebuie doar:

  • Să ne ținem glicemia sub control. Asta implică și o hemoglobină glicozilată mică.
  • Să avem grijă de alimentație.
  • Să facem mișcare.
  • Să mergem la control regulat
  • Să ne bucurăm de viață, să avem încredere în noi.

Ușor de zis, știu. Eu, de exmplu acum, am glicemia peste 200, dar mi-am făcut corecție și gata. Sunt puțin amețită, dar aștept să-și facă insulina efectul și mă întorc la curățenie.

2 Responses to “Am diabet. E grav?”


  1. 1 martta April 2, 2009 at 5:51 pm

    Pe mine cel mai tare ma sperie perspectiva retinopatiei.
    Ideea de a nu mai putea citi,de a nu ma mai putea bucura de privelisti,locuri,de a fi incapacitata la modul asta imi da cosmaruri si noaptea ,dar si in starea de veghe.
    Mi-as dori sa pot trai intr-o lume ideal si daca o sa ma confrunt cu asa ceva vreodata sa fie posibil sa fiu euthanasiata (chiar daca n-o sa existe dureri fizice)
    Daaar, cel mai misto e sa nu ne gandim la complicatii, in sensul sa nu le vizualizam cu ochii mintii .
    Sabia lui Damocles oricum atarna greu asupra noastra.

    In alta ordine de idei, ce misto e afara! Spring at last!

  2. 2 ruxxandrra April 3, 2009 at 8:43 am

    Eu sunt ingrozita de picioare :-s
    Cand aud de amputare o iau razna !


Leave a Reply

