O glicemie mare

Ma gandeam zilele astea cat de inconstienta eram inainte cu glicemiile. Simteam ca aveam o glicemie mare, ma simteam rau, aveam o respiratie greoaie, eram nervoasa si cu toate aceastea nu faceam nimic. Mereu imi dadeam mai putina insulina decat aveam nevoie.

De ce? Hipoglicemie!

Mi-era (si inca imi este) de hipoglicemie. Aveam glicemia foarte buna (90-120) si de multe ori faceam hipo, asa ca preferam sa imi tin glicemia mai mare sa nu risc pe strada o hipoglicemie. O mare greseala din partea mea, bineinteles, nu ma gandeam la consecinte, ma gandeam doar la prezent, desi nici la o glicemie de 200 nu ma simteam bine, dar in mintea mea era totul ok atata timp cat nu eram in pericolul unei hipoglicemii. Era probabil cea mai usoara varianta, cel mai scurt drum de a “rezolva” problema, dar aceasta abordare aduce cu ea alte probleme: complicatiile. Probabil cine are diabet stie foarte bine ce se intampla daca nu iti tii glicemiile bune.

Acum am niste probleme cu cu glicemia si nu reusesc sa o aduc la o limita normala. Incerc sa nu mananc multi carbohidrati, imi iau glicemia de vreo 7-9 ori pe zi si nu gasesc motivul unei glicemii de 200. Pur si simplu nu-mi dau seama care ar fi motivul. Cred ca va trebui sa fac o modificare la insulina.

Stiu foarte bine ca  pot sa am o glicemie buna. Am avut-o atata timp pana acum, cu o monitorizare atenta si cu dorinta de vrea cu adevarat sa fiu bine. Ei, la mine aceasta dorinta a venit foarte greu din motive de lejeritate, sau din simplul motiv ca nu voiam sa fac  ceva in plus fata de ceilalti, dar uite ca luand astfel problema chiar esti diferit pentru ca avand o glicemie mare te simti naspa, asta e clar.

Inainte ieseam in oras si aveam glicemia mare. Nu ma simteam deloc bine, nu puteam fi atenta, ma durea capul si mi-era somn incontinuu. Alteori chiar refuzam invitatii la suc pentru ca nu eram efectiv in stare sa ies. Stateam in pat cu sticla de apa langa mine si ma uitam la un serial. Am pierdut multe din cauza asta si acum regret.

O glicemie mare poate aduce consecinte mari, te face sa te simti rau, iar pe mine asta ma face acum sa ma simt diferita fata de ceilalti, nu faptul ca imi fac insulina, ca imi iau glicemia, sau ca imi numar carbohidratii. Asta ma face pe mine acum sa am grija de mine. Nu e usor sa ai diabet insulino-dependent  pentru ca ai o responsabilitate in plus, dar trebuie sa ti-o asumi si sa faci tot ce este posibil sa iti fie tie bine.

4 Responses to “O glicemie mare”


  1. 2 Mihai July 13, 2010 at 12:05 pm

    Primul meu test de glicemie. Pe atunci (acum 2 ani), insemna prea putin pentru mine. Tot ce stiam despre acel test era faptul ca-mi spune un lucru despre sangele meu, lucru necunoscut mie pana in mometul respectiv.
    Era doar…un alt numar.
    Cu timpul, am inceput sa verific aceste cifre din ce in ce mai mult.
    Cateodata citeam pe “display” cifra 84. Cateodata 260.
    Ceva incepuse sa se schimbe.
    Aveam stari de anxietate din pricina nivelului de zahar mare in sange.
    Aveam Diabet, era real, acele numere imi aratau de fiecare data ce sunt cu adevarat, un om ce va avea nevoie de ingrijiri medicale tot restul vietii. Observi cititorule ca nu scriu “…pana la moarte”.
    Sa trecem la matematica Diabetului de zi cu zi. Matematica ce a devenit rutina.

    Timpul mediu pentru un test de glicemie: 2 minute – cauta kit-ul, scoate tester-ul, insereaza strip-ul, inteapa degetul, asteapta rezultatul (5 secunde), curatirea degetului dupa intepatura si roaga-te sa nu fie un rezultat cu erori de tot felul, lumina prea multa, sange insuficient pentru testare, vant, frig…

    Media numarului de teste: 8, uneori chiar mai multe – test la trezire, inainte de micul dejun, dupa micul dejun, inainte de pranz, dupa pranz, inainte de cina, dupa cina si inainte de culcare.

    2 minute x 8 ori = 16 minute pe zi

    365 zile x 16 minute = 5,840 minute

    5,840 minute / 60 minute intr-o ora = 97 ore

    97 ore / 24 ore intr-o zi = 4 ZILE

    Deci, intr-un an de zile, eu petrec cel putin 4 zile (pline) doar testandu-ma.

    SAU..

    97 ore / 8 ore de munca pe zi = 12 zile de munca

    IMAGINEAZA-TI SA PETRECI 2 SAPTAMANI DE MUNCA DOAR FACANDU-TI TESTE LA FIECARE 2 MINUTE.

    Stiu, este trist, nu caut compasiune, am postat acest text doar pentru faptul ca acum 6 zile a fost Ziua Mondiala a Diabeticilor, a mea implicit. Mai mult maine se implineste un an de cand am pierdut primul meu prieten diabetic, aici este trist.

    Dude (pe romaneste) fie ca toate dulciurile din lume sa-ti fie accesibile tie, acolo unde esti. Sa-ti fie tarana usoara.

  2. 3 Sergiu May 22, 2011 at 5:38 pm

    Salut..
    Ma numesc Sergiu, am 16 ani.. si de 1 an am fost diagnosticat cu diabet tip I .. Am vazut posturile voastre.. si sincer, eu o duc mult mai rau.. la mine, glicemia de 200 ar fi “boierime”.. dar din pacate.. de multe ori ajunge glicemia pana la 550.. aproape in fiecare zi, la pranz.. glicemia este de aproximativ 300-400.. am incercat toate tipurile de insulina.. dar pur si simplu nu raspunde bine organismul.. nu stiu ce sa ma mai fac.. astept.. si sper ca se vor regla glicemiile..
    Atat am vrut sa va zic.. :(

    • 4 ruxxandrra October 7, 2011 at 10:34 am

      Buna Sergiu!

      Cred ca cel mai bine ar fi sa vorbesti cu doctorul tau diabetolog cat mai repede. Iti calculezi carbohidratii corect? La inceput cred ca cel mai bine e sa cantaresti toate alimentele ca sa fii sigur. Iti spun eu ca dupa o perioada iti vei da seama din ochi si cantarul va ajunge prafuit pe undeva intr-un dulap din bucatarie.


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 29 other followers

